The sweetest Tabu

Een reclameslogan voor een verzekeringsmaatschappij in Nederland zegt: “Als je lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder.”. Maar wat nou als je al heel lang iets bijzonders doet?

Met die gedachte keken we opeens heel anders naar het etiket  dat we al jaren maken voor een trouwe klant in Duitsland. Het drankje kent een bewogen geschiedenis en werd begin vorige eeuw zelfs  een hallucinogene werking toegedicht. Hierdoor was het in veel Europese landen  een lange tijd een verboden drankje, maar niet voordat het een roemruchte schare liefhebbers had vergaard met van Gogh, Hemingway, Gaugin, Wilde en Baudelaire in de gelederen. Desondanks werd het in de ban gedaan, het werd Tabu.

En dat is het vandaag de dag nog volgens onze klant. Met Absinth Tabu heeft deze al jarenlang een sterk merk en goedlopend product in handen. De gedurfde vormgeving creëert de basis voor attentiewaarde en de uitvoering met metallic, zwelinkt en fijn gedrukte rasters, zorgt dat de fles echt tussen concurrentie uitspringt. En dat vond een Europese vakjury van branchegenoten ook!

Eerder dit jaar stuurden we het etiket waar wij al zo aan gewend waren geraakt in voor de jaarlijkse label competitie. Tot onze grote vreugde werden we kort daarna beloond met een Highly Commended certificaat! Blijkbaar waren onze branchegenoten onder de indruk van het etiket en de wijze waarop we het drukken. Zo denkt onze klant er overigens al veel langer over. Naar zijn zeggen gebruikt hij het Tabu etiket als proeve van bekwaamheid voor nieuwe leveranciers. Als ze het kunnen drukken, praten ze verder.

Vooralsnog maken we de etiketten nog altijd, dus mogen we gerust stellen dat Absinth Tabu een plekje naast de Tequila Rose -waar we vorig jaar een aanbeveling voor kregen- volledig heeft verdiend.

Op naar de label competitie van 2019. Een hattrick misschien?