De aarzeling en het doorpakken

“Is alles zo naar wens?”, kleine pauze gevolgd door, “Ja.”. Nou kon het zijn dat Jouko Laune, medeoprichter van One Eyed Spirits in Finland,

even goed wilde nadenken voordat hij antwoord gaf, maar we merkten iets. Of hij soms iets anders in gedachten had, vroegen we?

En dat was het begin van wat zou leiden tot een nieuw uniek etiket.

We bellen met Jouko, niet eens onze klant eigenlijk. Onze klant is Toorank in Zevenaar, een goede relatie met wie we veel mooie etiketten ontwikkelen. Maar Toorank heeft ons rechtstreeks in contact gesteld met haar klant en laat het hele ontwikkeltraject aan ons over. Een blijk van vertrouwen waar we dankbaar en trots op zijn. Jouko keurt telefonisch de digitale proeven van de nieuwe toplijn voor 2018 goed. 3 versies van HOLY WOOD (hyper exclusief, oplage 500 flessen!!) en 1 versie XXXO (exclusief, oplage 5000 flessen). De flessen  worden voorzien van voelbare inktlagen en genummerd per fles om aan te geven dat het bijzondere uitgaves zijn.

De aarzeling betreft de vormgeving van de XXXO, deze is gelijk aan de 3 HOLY WOOD etiketten alleen dan in een andere kleur. De klant is een zeer ervaren grafisch ontwerper en reclameman en heeft in zijn hoofd een beeld van hoe hij zou willen dat de fles eruit komt te zien. Hij maakt hiervan een artistieke impressie, stuurt ‘m op en we zien direct dat we ons op onbekend terrein begeven. Kan dit wel? Gelukkig zijn ze bij One Eyed Spirits niet bang voor een uitdaging en na kort overleg besluiten we dat dat we het gaan proberen te maken.

Op de dag van drukken komt Jouko vanuit Finland over om te zien of het kunststukje goed uitpakt en of het ons lukt om te maken wat hij in gedachten heeft. En of het lukt. Het etiket is niks minder dan spectaculair en anders dan wat we ooit hebben gezien. Samen met het neklabel en de sluitzegel geeft het de fles XXO een unieke look en precies het exclusieve karakter waar de klant naar zocht.

Samen met de klant zijn we ervan overtuigd; we kijken naar een winnaar.