Zo af en toe zie je een etiket dat direct je aandacht trekt. Als etikettenmaker hebben wij dat gelukkig wel vaker. Zo ook het geval bij een etiket dat wij samen met Redmatters ontwikkelden voor het nieuwe koffiemerk James Hopkins.

Zoiets heb je niet zomaar voor elkaar. Dat lukt wanneer de eindklant, de ontwerper en de producent allemaal aan boord zijn en elkaar de ruimte geven om creatief te zijn op elk hun eigen vlak. En wanneer dat dan lukt, is het resultaat een etiket van topklasse.

Zonder dat het etiket in een grote oplage kon worden gedrukt, was het onverminderd de bedoeling om de look and feel van een hoogwaardig etiket te bewerkstelligen. Traditioneel worden soortgelijke resultaten behaald door middel van conventionele drukmethodes, maar een testtraject voorafgaand aan de realisatiefase bracht een paar interessante opties naar voren.

In nauw overleg met de ontwerper is een materiaal geselecteerd dat Kolibri kon combineren met een digitaal drukproces. Dat betekende dat een minder grote oplage binnen bereik kwam. Een uitgekiende afwerking zorgde vervolgens dat het drukbeeld de definitieve uitstraling kreeg waar we naar op zoek waren.

“De etiketten zien er echt authentiek en lekker uit. Net als mijn koffie!”, aldus Martyn van James Hopkins.

Strak maar ook elegant, eenvoudig maar ook chic en een prachtige uitstraling door het specifieke materiaalgebruik.


“De verpakkingsetiketten voor onze klant James Hopkins zijn prachtig geworden! Door goed advies en meedenken bij Kolibri, is hun meerwaarde in het traject evident gebleken”, aldus Patrick van Dusschoten, Redmatters.